۱۳۹۹ اردیبهشت ۴, پنجشنبه

نگران نباشید از سهام داران بخوبی مراقبت میکنند!

روزنامه معروف و انتقادی کانرآنشِنه ( به معنی اردک به زنجیر کشیده شده) که هر چهارشنبه در فرانسه منتشر میشود، روز گذشته مطلب ق توجهی در مورد خانه های سالمندان و کرونا ویروس منتشر کرده است. این روزنامه با این تیتر شروع میکند: آیا پیران از احیا شدن محروم شده اند؟ آیا یک دستورالعمل وزارت بهداشت باعث کشته شدن بیشتر سالمندان شده است؟ این سئوالی است که بعضی از متخصصان بر سر زبان دارند. در تاریخ ۱۹ مارس یک دستورالعمل در مراکز پزشکی، محدود کردن احیای بیماران مسن را توصیه کرده است. از قرار به این دلیل که بیماران مسن بخاطر احیا کردن آزار نبینند. همچنین بخاطر کمبود تخت برای بیماران جوانتر. اما اینطور که مشخص است این توصیه بصورت سیستماتیک بکار گرفته شده. مقایسه جدول قربانیان کرونا ویروس که دقیقا ۲۱ مارس یعنی دو روز بعد از این دستورالعمل منتشر شده، نشان میدهد که در این تاریخ ۱۹ در صد بیمارانی که به سی سی یو برای احیا رفته اند، از رده سنی بیش از ۷۵ سال بوده اند. اما در ۷ آوریل زمانی که اپیدمی در اوج بوده است. تنها ۷ در صد این رده سنی در قسمت احیا بوده اند. این رقم برای رده سنی بیش از هشتاد سال، از ۹ درصد به ۲ درصد می رسد. در همین زمان بیش از نیمی از کسانی که در خانه سالمندان بسر می برند و رده سنی شان بین ۸۰ تا ۹۹سال است، از دنیا رفته اند! همچنین در شرق کشور در استان هاوت-رین که اپیدمی بیش از استانهای دیگر فرانسه شیوع داشته، تعداد پیرانی که برای احیا برده شده اند، بسیار کم است.
مسئله دیگری که باعث مرگ نفرات مستقر در خانه سالمندان شده، قرنطینه شدن آنها در اطاقهایشان و قطع رابطه آنها با آشنایانشان میباشد. با توجه به کمبود کادر در این مراکز، تعدادی در اطاقهایشان از بی غذایی و بی آبی از دنیا رفته اند. این روزنامه با این کنایه به مطلب خود پایان می دهد: نگران نباشید از سهام داران بخوبی مراقبت می کنند!
نخیر! ما نگران سهامداران و مولتی میلیاردرها نیستیم. میدانیم که در هر شرایطی و در هر رده سنی از آنها به بهترین وجه با اختصاص دادن دکتر و پرستار و بیمارستان خصوصی مراقبت می شود. اینگونه مردنها برای زنان و مردانی است که بی کس و کار در خانه سالمندان رها شده اند. در سنی که بیشترین نیاز را به رابطه عاطفی و نگهداری دارند. آنها اولین قربانیان هر گونه ویروسی هستند. دستورالعمل داده شده به بیمارستانها در مورد احیا نکردن مسن ها اصلا ربطی به کرونا ویروس ندارد. مدتها است که پراتیک بیمارستان ها چنین است. چندین کتاب در این مورد نوشته شده که بیمارستانها محل آزمایش روی پیران و کشتن آنها است. پزشکان خوب همه توصیه میکنند به هیچوجه افراد با سن بالا را تا زمانی که ناچار نباشید به بیمارستان نبرید. بیمارستانها در دنیای امروزی محل مناسبی برای درمان افراد مسن نیست. من خود شاهد بوده ام. مراقب پدر و مادرهایتان باشید.
عاطفه اقبال - 23 آوریل 2020
Le Canard Enchaîné

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر